ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25250 پست
:: ورودی گوگل امروز : 2 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۵/۰۳/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

دراین مقاله‌ به چند عامل تاثیرگذاربرای داشتن زندگی سالم‌تر وبا طول عمر بیشتر اشاره کرده که به شرح زیر است:

شخصیت بر طول عمر تاثیرگذار است

متخصصان دانشگاه «استنفرد» دریافتند که ویژگی‌ها وخصوصیات شخصیتی یک فرد منظم، محتاط ومصمم به افزایش طول عمر او کمک می‌کند. بیشتر افراد تصورمی‌کنند که آرام بودن به افزایش طول عمر منجر می‌شود اما در تمام موارد این موضوع صحیح نیست زیرا رفتارهای ناشی از وظیفه‌شناسی و جدی بودن بررفتارهای دیگر تاثیر می‌گذارد. افراد دقیق و وظیفه‌شناس سعی می‌کنند در مورد انتخاب‌های زندگی‌شان بهترین گزینه را در نظر بگیرند و در نتیجه احتمال اینکه سالم‌تر زندگی کنند به مراتب بیشتر است.

رژیم غذایی از فاکتورهای مهم افزایش طول عمر است

بررسی‌های انجام شده روی افرادی با سن ۱۰۰ سال وبالاتر حاکی از آن است که بیشتر این اشخاص از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند که حاوی مقدارزیادی میوه، سبزی وچربی‌های سالم است.

ژنتیک از دیگر عوامل تعیین‌کننده طول عمر است

درصورتی‌ که والدین عمر طولانی داشته باشند ضرورتا موجب طول عمر فرزندشان نمی‌شود اما برخی فاکتورهای بیولوژیکی وجود دارند که در این زمینه تعیین‌کننده و موثر هستند.

تحصیل‌ از فاکتورهای مهم در افزایش طول عمر است

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند در مقایسه با افرادی که پس از اتمام مقطع دبیرستان ادامه تحصیل نداده‌اند، حدود ۹ سال بیشترعمرمی‌کنند.

استرس شغلی لزوما به معنای کاهش عمر نیست

فعال وسخت‌کوش بودن ضرورتا به این معنی نیست که استرس شغلی به فرد آسیب می‌رساند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که افراد سخت‌کوش طول عمر بیشتری دارند.

مراقبه و افزایش طول عمر

مطالعات نشان می‌دهد مراقبه (مدیتیشن) می‌تواند در افزایش طول عمر نقش داشته باشد. نتایج یک بررسی روی گروهی از شرکت‌کنندگان در یک کلاس مراقبه حاکی از آن بود که در این افراد به طور متوسط حدود ۳۰ درصد فعالیت آنزیم «تلومراز» که به سن مرتبط است، بیشترمی‌شود.این یافته در سطح مقدماتی است اما اشاره می‌کند ذهن برعملکرد بدن تاثیرقاطع می‌گذارد.

 طول عمر

درمورد بیماری‌ها اصلا خوش‌بین نباشید

هرچند خوش‌بینی ومثبت‌اندیشی دربسیاری ازجنبه‌های زندگی مفید است اما درمورد بیماری‌ها اصلا توصیه نمی‌شود. به گفته پزشکان خوش‌بینی درمواجه با بیماری‌ها موجب می‌شود درمان را جدی نگیرید و ازبازگشت بیماری غافل شوید که همین امرسلامت شما را به طورجدی به خطر می‌اندازد.

اجتماعی بودن برای افزایش طول عمر ضرورت دارد

حضور درگروه‌های اجتماعی و بودن درجمع دوستان و اعضای خانواده کمک می‌کند تا بهتر ازخودمان مراقبت کنیم.

نشستن طولانی مدت بیشترین آسیب را به بدن می‌رساند

تحقیقات نشان می‌دهد نشستن برای مدت زمان طولانی با خطر کوتاه‌تر شدن طول عمر و دیگر مشکلات جسمانی همراه است.

:: Information 374
موضوع : اخبار روز
تاریخ بروزرسانی : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25153 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما