ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25256 پست
:: ورودی گوگل امروز : 0 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۷/۰۳/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

اگر کودک تان لاغر و بدغذاست …

۱٫ بدغذایی کودکان می تواند به طور کاملا مستقیم، ریشه در الگوهای غذایی خانواده داشته باشد. به همین دلیل هرگز جلوی کودک خودتان، این جمله را که «از این غذا خوشم نمی آید» به زبان نیاورید.

۲٫ اگر فرزندتان نسبت به ظاهر برخی مواد غذایی مانند پیاز یا هویج حساسیت نشان می دهد و از خوردن غذا به این دلیل امتناع می کند، بهتر است تغییرات کوچکی در الگوی آشپزی خود ایجاد کنید. مثلا سبزی های موجود در غذا مانند پیاز، هویج، کدو و کلم را به جای خرد کردن، رنده کنید.

۳٫ اگر غذای جدیدی روی میز گذاشتید و احساس کردید ممکن است فرزندتان تمایلی به خوردن آن نشان نمی دهد، پیش از شروع غذا خوردن از عطر و طعم آن غذا تعریف کنید.

۴٫ اجازه بدهید فرزندان لاغر و بدغذای شما در روند تهیه غذا به شما کمک کنند. به این ترتیب، چنین کودکانی به خوردن غذایی که خودشان هم در تهیه آن نقش داشته اند، تمایل پیدا خواهند کرد.

۵٫ هرگز کودکان را مجبور به خوردن هیچ غذا یا میوه ای نکنید، بلکه با تعریف کردن از طعم آن غذا یا خوراکی خاص، آنها را تشویق به مصرف کنید.

۶٫ در مورد ارزش تغذیه ای مواد غذایی مختلف و این که خوردن آنها می تواند تا چه اندازه برای کودکان مفید باشد یا نخوردن آنها می تواند چه عوارضی برای کودکان در پی داشته باشد، برای آنها توضیح دهید. مثلا به فرزندتان بگویید اگر غذاهای دریایی یا میوه ها را به اندازه کافی مصرف نکنند، ممکن است از نظر بهره هوشی نسبت به همسالان خود عقب تر بمانند.

۷٫ از ایده «بشقابت رو خودت بساز» کمک بگیرید. یعنی آن مقدار و نوع از مواد غذایی که در نظرتان است را روی میز قرار دهید و از فرزندتان بخواهید خودش از میان گزینه های موجود روی میز، بشقاب مورد علاقه اش را آماده و مصرف کند.

۸٫ اگر فرزندتان لاغر یا بدغذاست، بهتر است چاشنی های مورد علاقه او مانند انواع سس را روی میز غذا داشته باشید تا او را به غذا خوردن ترغیب کنید.

۹٫ اگر فرزندتان تمایلی به خوردن میوه ها ندارد، می توانید آنها را به صورت پوره در آورید و در قالب ژله یا بستنی در برنامه غذایی او بگنجانید.

۱۰٫ برای علاقه مند کردن بچه های لاغر و بدغذا به انواع مواد غذایی، آنها را برای خرید این خوراکی ها با خود همراه ببرید و هنگام خرید، از آنها کمک بخواهید.

۱۱٫ سعی کنید بشقاب غذای بچه ها را تا جایی که می توانید زیبا و رنگین بچینید تا آنها به خوردن غذا مشتاق شوند.

۱۲٫ همیشه برنامه غذایی منظم در منزل داشته باشید و غذای کودکان بدغذای خود را از غذای سایر اعضای خانواده جدا نکنید تا متوجه شوند همیشه با غذا نخوردن و لجبازی نمی توانند به هدف خود برسند.

اگر کودک تان یبوست دارد…

۱٫ بهتر است خوراکی های ملینی مانند آلو و انجیر را به برنامه غذایی فرزندتان اضافه کنید.

۲٫ حتما روی برنج یا سالاد او، مقداری روغن زیتون بریزید.

۳٫ صبح ناشتا، یک میوه تازه به فرزندتان بدهید.

۴٫ اگر فرزندتان بازیگوش است و نوشیدن مایعات را پشت گوش می اندازد، حتما هر ۲ ساعت یک بار، یک لیوان آب یا مایعات به او بدهید.

۵٫ حداقل روزی ۴ میوه و ۳ فنجان از سبزی ها یا صیفی ها به کودک خود بدهید.

:: Information 124
تاریخ بروزرسانی : ۲۹ آبان ۱۳۹۶
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25159 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما