ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25430 پست
:: ورودی گوگل امروز : 4 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۰۲/۰۵/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

روغن ماهی معمولا از ماهی های آب سرد و برخی انواع صدفها تهیه شده وسرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ (ω-۳)،ویتامین های A و D و کلسیم و فسفر می باشد؛
عامل اصلی که سبب مزیت روغن ماهی نسبت به سایر روغن ها می شود این است که روغن ماهی غنی از  اسید های چرب امگا ۳ به نام های DHA وEPA است. امگا ۳ و امگا ۶ دسته ای از اسید های چرب ضروری هستند که چون بدن انسان قادر به ساختن آنها نمی باشد حتما باید از راه رژیم غذایی دریافت شوند.
۳-ω ها عمدتا در اشکال آلفالینولنیک اسید ( ALA – درمنابع گیاهی ) ، ایکوزاپنتانوئیک اسید ( EPA- در منابع دریایی ) یا دکوزاهگزانوئیک اسید ( DHA – در منابع دریایی ) یافت می شوند.

اثرات روغن ماهی در حفظ سلامتی

اسیدهای چرب امگا۳ در روغن ماهی دارای اثرات مفیدی برای حفظ سلامتی بدن میباشند از جمله:

  • جلوگیری از تجمع پلاکت و انعقاد خون
  • کاهش فشار خون
  • کاهش التهاب
  • جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی _عروقی و خطر بروز سکته قلبی
  • کاهش تری گلیسیرید خون
  • تنظیم میزان کلسترول خون
  • بهبود عملکرد عصبی در مبتلایان به پارکینسون و آلزایمر
  • جلوگیری از بروز یا پیشرفت اسکیزوفرنی
  • حفظ سلامت پوست و مو
  • پیشگیری از سرطان


مقدار امگا۳  مورد نیاز بدن:

تاکنون برای روغن ماهیDietary Reference Intakes (DRI)  تعیین نشده است. برخی اسیدهای چرب امگا ۳ نظیر ALA در آجیلها و لوبیای سویا وجود دارند، اما از آنجا که ALA (ω-۳ ) نمی تواند وارد ساختار سلولی حیوانات گردد، حتما باید از طریق رژیم غذایی دریافت شود. هر فرد حتما باید روغن ماهی را روزانه از طریق رژیم غذایی دریافت کند. بنا به گزارشات دریافت شده میانگین دریافت EPA و DHA در روز فقط ۴۰ و ۷۰ میلی گرم می باشد.
مصرف یکبار در روز روغن ماهی معادل حدودا ۹۰۰ میلی گرم EPA و DHA می باشد که این دوز خطر پیشرفت بیماریهای قلبی_عروقی را کاهش می دهد. انجمن قلب امریکا مصرف حداقل مصرف ۲بار در هفته ماهی را برای بهبود عملکرد قلبی_عروقی توصیه می کند. همچنین این انجمن توصیه می کند که بیماران قلبی حداقل یک گرم در روز  EPA + DHA مصرف کنند که مصرف مکمل های روغن ماهی ، با مشورت پزشک ، می تواند در این گروه مفید باشد.  نسبت مناسب امگا ۶ به امگا ۳ سه به یک یا دو به یک باید باشد که دریافت کنونی اکثر مردم دنیا چهار برابر این مقدار است. در نتیجه توصیه می شود که دریافت اسید های چرب امگا ۳ از منابع گیاهی یا دریایی و مکمل ها افزایش یابد.

FISH OIL 21STCENTURY

مکمل فیش اویل ۲۱ سنتری؛ مکملی کامل جهت حفظ سلامت قلب و عروق با داشتن خواص ضد انعقاد ،کاهندگی فشار خون و تری گلیسیرید واثرات ضد التهابی است و در نتیجه تا حد زیادی از بروز سکته جلوگیری میکند.این محصول فاقد هرگونه رنگ یا طعم دهنده مصنوعی بوده و عاری از شکر ، نمک و مخمر می باشد میزان کل چربی موجود در این محصول یک گرم می باشد که همه آن از اسیدهای چرب اشباع نشده با چند باند دوگانه ( PUFAs ) بوده و فاقد اسیدهای چرب اشباع شده ( SFA ) می باشد .
این محصول کمپانی ۲۱ سنتری امریکا هم اکنون در داروخانه های سراسر کشور موجود است و به شکل کپسولهای ژلاتینی نرم با  قابلیت بلع آسان که در بسته های ۶۰ عددی تهیه شده است و روزانه یک تا سه عدد همراه غذا مصرف می شود.

:: Information 439
تاریخ بروزرسانی : ۲۴ مهر ۱۳۹۳
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25333 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما