ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 24967 پست
:: ورودی گوگل امروز : 5 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۰۳/۰۲/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

هچنین مصرف مکمل‌های خاصی می‌تواند از پیشرفت تباهی لکه‌زرد جلوگیری کند. گسترده‌ترین مطالعه بالینی که موسسه ملی چشم انجام داده نشان می‌دهد این مواد مکمل از پیشرفت تباهی لکه‌زرد در سالمندان جلوگیری می‌کنند؛ به ویژه اگر در مراحل اولیه و میانی تشخیص داده و درمان شود.این مکمل‌ها شامل ۵۰۰ میلی گرم ویتامین سی، ۴۰۰ میلی گرم ویتامین E بتاکاروتن، زینک و مس هستند و در ۲۵‌درصد بیماران از پیشرفت تباهی لکه‌زرد جلوگیری کرده‌اند.

بیشتر ماهی بخورید

مطالعه محققان درمانگاه گوش و چشم ماساچوست نشان می‌دهد، مردان سالمندی که هفته‌ای بیش از دو بار ماهی می‌خورند، ۴۵‌درصد کمتر از کسانی که کمتر از هفته‌ای یک‌بار ماهی در رژیم غذایی دارند به بیماری تباهی لکه‌زرد مبتلا می‌شوند.

مرتب ورزش کنید

ورزش مرتب، میزان خطر ابتلا به تباهی لکه‌زرد را کاهش می‌دهد. نشریه چشم پزشکی انگلیس گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن چهار‌هزار نفر افراد بین ۴۳ تا ۸۶ سال طی بازه زمانی ۱۵‌ساله تحت نظر بوده‌اند. بعد از بررسی عوامل خطر مانند وزن، سن، سطح کلسترول محققان دریافتند افرادی که سبک زندگی فعال‌تری از نظر بدنی داشتند ۷۰درصد کمتر به بیماری تباهی لکه‌زرد در ادامه زندگی مبتلا شده‌اند. فعالیت نیز در زندگی این افراد به این شکل تعریف شده بود؛ روزی حدودا ۳٫۲ کیلومتر پیاده‌روی و دست کم سه بار در هفته.

هر روز میوه و آجیل بخورید

مطالعه دانشکده پزشکی هاروارد نشان می‌دهد افرادی که روزانه سه واحد یا بیشتر میوه می‌خوردند با خطر کمتر ابتلا به بیماری تباهی لکه‌زرد از نوع‌تر روبه‌رو هستند.همچنین مطالعه دیگری از درمانگاه چشم و گوش ماساچوست حاکی از آن است که خوردن آجیل از پیشرفت تباهی لکه‌زرد اولیه یا در مراحل متوسط به پیشرفته جلوگیری می‌کند.

کاهش کربوهیدرات‌های فراوری شده

رژیم غذایی مملو از کربوهیدرات‌ها میزان ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد که در مطالعه منتشره در نشریه تغذیه بالینی تایید شده است. مواد غذایی به شدت فراوری شده با شاخص گلوکز بالا موجب افزایش قند و انسولین در بدن می‌شوند.نمونه‌هایی از این موارد شامل نان سفید، سیب زمینی‌های سفید، دونات‌ها و…هستند. میوه‌ها، برنج قهوه‌ای، غلات کامل، آب‌سیب و آب‌هویج از نظر شاخص گلوکز پایین هستند.

فشار خون و کلسترول را کنترل کنید

شواهد بسیاری نشان می‌دهد کنترل کلسترول از افراد در برابر بیماری تباهی لکه‌زرد مراقبت می‌کند. کلسترول ماده‌ای چربی است که در رگ‌های خوبی می‌ماند و مانع از انتقال جریان خون لازم برای حفظ سلامت بافت بینایی می‌شود.همچنین کنترل فشار خون مهم است؛ زیرا تحقیقات زیادی نشان می‌دهند ارتباط مهمی بین فشار خون بالا و پیشرفت انوع تباهی لکه‌زرد و جود دارد.

عینک آفتابی بزنید

مطالعات خاصی نشان نمی‌دهد که قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب به‌طور مستقیم موجب تباهی لکه‌زرد می‌شود اما بعضی یافته‌ها حاکی از آن است که بین این بیماری و قرار گرفتن در معرض اشعه UوV یا فرابنفش ارتباط وجود دارد.

:: Information 154
تاریخ بروزرسانی : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 24870 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما