ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25655 پست
:: ورودی گوگل امروز : 4 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۷/۰۶/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

توجه به ترفندهای زیر می تواند به پیشگیری و کاهش نفخ کمک کند:

محدود کردن مصرف نمک

مصرف بیش از اندازه نمک به احتباس آب در جریان خون منجر می شود. برای پرهیز از این شرایط، مصرف سدیم روزانه شما باید زیر ۲,۵۰۰ میلی گرم باقی بماند.

دوری از کربوهیدارت ها

برای تشکیل گلیکوژن، مولکول ها کربوهیدارت به آب متصل می شوند، و به عنوان سوخت اولیه انرژی بدن کاربرد دارند. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه بیشتر کربوهیدارت مصرف کنید، آب بیشتری در بدن حفظ می شود و به شکل گیری گاز و نفخ بیشتر منجر می شود. بهتر است مصرف کربوهیدارت ها را کاهش داده و به جای آن سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

جویدن

غذا خوردن سریع یا صحبت کردن هنگام غذا خوردن می تواند به ایجاد نفخ منجر شود زیرا هوای بیشتری به همراه غذا وارد دستگاه گوارش می شود. این به معنای آن است که باید غذای خود را آرام‌تر بجوید تا امکان گوارش بهتر و کارآمدتر آن فراهم شود.

نظارت بر مصرف فیبر

فیبرها از اهمیت بسیار زیادی برای گوارش سالم برخوردار هستند و مصرف آنها به عملکرد درست و کارآمد دستگاه گوارش کمک می کند. اما مصرف بیش از اندازه فیبرها نیز می تواند موجب ایجاد نفخ شود زیرا گوارش آنها دشوار است. برای پیشگیری از نفخ شما باید ۲۰ تا ۲۵ گرم فیبر در روز مصرف کنید و آب فراوان بنوشید.

کنترل اندازه وعده های غذایی

به احتمال زیاد پرخوری دلیل اصلی شکل گیری نفخ است زیرا احساس سیری و پری بیش از اندازه را موجب می شود. برای پیشگیری از نفخ، اندازه هر وعده غذایی شما باید متعادل باشد.

نوشیدن آب

به منظور پیشگیری از ایجاد نفخ و گاز اضافی، باید در طول روز به میزان کافی آب بنوشید تا به خروج مواد باقی مانده در دستگاه گوارش کمک شود. افزون بر این، برخی افراد شکل گیری نفخ را به واسطه مصرف محصولات لبنی و نوشابه های گازدار تجربه می کنند.

دوری کردن از الکل های قندی

تا حد امکان از مصرف شیرین کننده های مصنوعی پرهیز کنید زیرا گوارش آنها دشوار است، و اغلب در آدامس ها یافت می شوند. نوشیدنی های انرژی‌زا و بسیاری مواد غذایی فرآوری شده نیز حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند.

انتخاب هوشمندانه میوه ها و سبزیجات

اگرچه میوه ها و سبزیجات خوراکی هایی فوق العاده سالم و مفید هستند، اما برخی از آنها می توانند در شکل گیری نفخ نقش داشته باشند زیرا بسیار مغذی و حاوی الکل های قندی هستند. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انبه
  • هلو
  • گیلاس
  • انگور

به واسطه ترکیبی به نام رافینوز، سبزیجاتی مانند کلم بروکسل، بروکلی و گل کلم نیز گزینه هایی نفاخ محسوب می شوند.

به منظور پیشگیری از نفخ، شما باید میوه هایی که حاوی قند کمتر هستند، مانند بلوبری، توت فرنگی، طالبی، و پرتقال را مصرف کنید. در مورد سبزیجات، شما باید گزینه هایی که از محتوای آب بالا سود می برند، مانند کدو و خیار را انتخاب کنید.

:: Information 272
تاریخ بروزرسانی : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25558 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما