ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25420 پست
:: ورودی گوگل امروز : 10 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۳۰/۰۴/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

دستاوردهای شگفت انگیز اتحاد تکنولوژی و معلمان

والدین ثروتمند برای آموزش خصوصی هزینه می کنند. اصلاح طلبان از سائوپائولو تا استکهلم معتقدند که edtech می تواند «توجه فردی» را در دانش آموزان ایجاد کند. مدارس آمریکایی این مدل را به راحتی پذیرفته اند.

یک سوم دانش آموزان در مدارسی تحصیل می کنند که وعده داده است «یادگیری فردی و دیجیتالی» را معرفی کند. روش های گروهی مانند آنچه در مدارس دولتی صورت می پذیرد و نرم افزارش را مهندسان فیس بوک نوشته اند، توسط صدها مدرسه کپی می شود.

در هند، که در آن حدود یک سوم بچه ها بعد از اتمام دوره ابتدایی قادر به خواندن یک متن ساده نیستند، برنامه درسی از توانایی عادی بسیاری از دانش آموزان فراتر است.

نرم افزارهای «سازگار» مانند «جرقه ذهن» می توانند دریابند کودک چقدر می داند و سوالات را متناسب با معلومات او مطرح کنند. یک مقاله اخیرا نشان داده است که آن دسته از دانش آموزان هندی که پس از مدرسه از «جرقه ذهن» برای یادگیری استفاده می کنند، در ریاضیات و خواندن موفق تر از سایرین هستند.

راه دیگری که edtech می تواند به یادگیری کمک کند، ایجاد مدارس مولد است. در مدارس کالیفرنیا از نرم افزار برای اصلاح مدل متعارف استفاده می کنند. به جای کتاب های درسی، دانش آموزان «play list» دارند که از آن برای آموزش آنلاین و امتحان استفاده می کنند. این نرم افزار پیشرفت کودکان را ارزیابی می کند، نمره دادن را برای معلمان ساده می کند و آنها را نسبت به میزان درک دانش آموزان شان از دروس مطلع می کند.

در نتیجه زمان معلمان بیشتر شده و به سایر وظایف اختصاص یافته است، مانند ارتقای مهارت های اجتماعی دانش آموزان یا آموزش نفر به نفر. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد کودکانی که از روش آموزشی استفاده می کنند، در امتحانات نمرات بهتری نسبت به همتایان خود در مدارس دیگر کسب کرده اند.

توجه به عواقب

این نوآوری خوشایند است اما استفاده بهتر از edtech به معنای برداشت درست از چند نکته است؛ اول، «یادگیری شخصی» باید شواهدی از نحوه یادگیری کودکان را دنبال کند و نباید بهانه ای برای احیای ایده های شبه علمی مانند «سبک های یادگیری» باشد. نظریه ای که عنوان می کند هر کودک به شیوه خاصی اطلاعات را می آموزد. چنین مزخرفاتی منجر به طرح هایی نظیر Brain Gym می شود، یک برنامه آموزشی که توسط دولت انگلیس حمایت شده بود و ادعا می کرد که بعضی از دانش آموزان باید در حالی که خم و راست می شوند و خود را کش می دهند و خمیازه و فریاد می شکند تمرین ریاضی را حل کنند!

استنباط غلط دیگری وجود دارد که عنوان می شود فناوری به این معنی است که کودکان نیازی به معلم برای یادگیری دروس ندارند، بلکه می توانند فقط از گوگل استفاده کنند. بعضی از متخصصان آموزش حتی فراتر می روند و استدلال می کنند که آموزش، سد راه مهارت هایی مانند خلاقیت و تفکر انتقادی است. اما مخالف این تفکر درست است. مغزی که آموزش دیده باشد، استعدادهایش را می شناسد.

:: Information 151
تاریخ بروزرسانی : ۸ آبان ۱۳۹۶
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25323 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما