ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25659 پست
:: ورودی گوگل امروز : 6 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۸/۰۶/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

کم کردن وزن تنها شمردن تعداد کالری هایی است که مصرف می کنید

اینکه تنها کالری کمتری مصرف کنید نمی تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن تان باشد چرا که کالری ها با هم مساوی نیستند.

سبزیجات نشاسته ای، غلات، پروتئین های بدون چربی و تمام این مواد غذایی دربرگیرنده کالری هستند و بر خلاف شکرها و آردهای فرآوری شده، محتوی مواد غذایی حیاتی و فیبرهای مفید برای بدن هستند.

پروفسور «دیوید لودویگ» استادیار تغذیه دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در این مورد می گوید: “رژیم های غذایی ای که محتوی شکرفرآوری شده و کربوهیدرات فراوان هستند، می توانند به نوعی سوخت و ساز که از آن به «متابولیسم یویویی» یاد می شود منجر شوند.”

شکرفرآوری شده و کربوهیدرات فراوان می توانند سبب افزایش اشتها نیز بشوند.

آجیل نخورید

مطالعات نشان می دهند که خوردن بادام زمینی و سایر مغز هایی که از درختان بدست می آیند، در کاهش وزن موثر هستند اما برخی از پژوهشگران هم به دلیل بالا بودن میزان چربی این آجیل ها، خورن آنها را پیشنهاد نمی کنند.

روغن های گیاهی هم شامل انواعی از چربی همچون چربی های تک اشباعی یا چند اشباعی هستند که به کاهش میزان کلسترول کمک می کند با این حال برخی از متخصصان تغذیه به دلیل بالا بودن میزان چربی آنها، افراد را از خوردن آنها اجتناب می دهند.

با همه اینها روغن های گیاهی سبب پایین آوردن میزان کلسترول می شوند.

پروتئین، پروتئین، پروتئین

اجازه دهید که افسانه مصرف بیش از اندازه پروتئین را پایان دهیم. اگرچه پروتئین می تواند در تولید آنزیم ها و هورمون و نیز بازسازی ماهیچه ها نقش داشته باشند با این حال پژوهشگران بر این باور هستند که مردم بیش از اندازه نیاز از پروتئین استفاده می کنند.

زمانی که پروتئین در بدن شکسته می شود، به آمونیاک تبدیل می شود و می تواند با گذشت زمان تاثیرات معکوسی را داشته باشد و باعث خروج کلسیم به همراه ادرار از بدن شود.

با خوردن شیرین کننده های مصنوعی، کالری کمتری دریافت کنید

راهکار های اشتباه برای کاهش وزنممکن است به جای نوشابه های معمولی از نوشابه های رژیمی استفاده کنید اما باید بدانید که اگرچه این نوشابه ها بدون کالری هستند و از شیرین کننده های مصنوعی در تهیه آنها استفاده شده اما باز هم باعث افزایش وزن می شوند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که قندهایی چون سوکرالوز، آسپارتام و ساخارین می توانند در ابتلا به دیابت نوع دوم موثر باشند. همچنین سبب بیماری های قلبی و عروقی، افزایش فشار و قند خون نیز می شوند.

با نخوردن صبحانه، کالری کمتری را به بدن برسانید

این امکان وجود دارد که برخی از متخصصان تغذیه خوردن صبحانه را منع کنند. بهتر است به این پیشنهاد یک نه راسخ بگویید.

از این وعده غذایی می توان به عنوان یکی از اصلی ترین وعده ها نام برد که می تواند سبب کارکردن بهتر حافظه شود. همچنین سطح انرژی را در طول روز بالا نگه می دارد و به سوخت و ساز بدن نیز سرعت می بخشد.

تحقیقات نشان می دهند افرادی که وعده صبحانه را میل نمی کنند در طول روز کالری بیشتری را دریافت می کنند.

میوه نخورید

اگرچه در میوه ها قند وجود دارد اما این نوع قند طبیعی با دارا بودن فیبر بالا در کنار آن می تواند حتی کمک کند که بدن سایر قندهای مضر را کمتر دریافت کند.

خوردن میان وعده ها را متوقف کنید

بله درست است این که چه میان وعده ای میل کنید نیز اهمیت دارد. خوردن یک کیک پرچرب شیرین با میل کردن یک سیب که می تواند اشتها را نیز تنظیم کند تفاوت هایی دارد.

با خوردن میان وعده می توانید از خوردن حجم بالای مواد غذایی در وعده اصلی نیز پرهیز کنید و تصمیمات اندیشمندانه تری بگیرید. در این ارتباط پیشنهاد می شود که مقاله ۲۲ میان وعده سالم برای محل کار مطالعه شود.

مکمل های دارویی می توانند جایگزین مناسبی برای رژیم غذایی نامناسب باشند

اگرچه این مکمل ها می توانند موثر واقع شوند اما جایگزین مناسبی برای مواد غذایی به شمار نمی آیند. چرا که بدن از طریق مواد غذایی می تواند جذب بهتری از این مواد مغذی و لازم برای بدن را داشته باشد.

به عنوان مثال تنها درصد کمی از مردم آمریکا مواد لازم غذایی را دریافت نمی کنند به همین دلیل هم نیازی به مصرف چنین مکمل هایی برای آنها وجود ندارد و تنها در موارد خاصی چنین مکمل هایی تجویز می شوند.

:: Information 263
تاریخ بروزرسانی : ۴ بهمن ۱۳۹۵
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25562 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما