ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25270 پست
:: ورودی گوگل امروز : 7 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۹/۰۳/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

راه های کاهش چربی در رژیم غذایی
چربی کمتری به دهان شما می رسد، چربی کمتری در بدن شما ذخیره می شود. سالمترین رژیم غذایی سالم نه تنها چربی کمتری دارد، بلکه دارای انواع مناسب چربی است.

مقدار مناسب و انواع چربی مناسب را بخورید. مقدار چربی مقدار مناسب بستگی به سن خوار دارد. به عنوان یک راهنمای عمومی:
در طول سال اول، نوزادان نیاز به ۴۰-۵۰ درصد کالری روزانه خود را از چربی دارند، زیرا رشد مغز و بدن نیاز به انرژی زیادی دارد.
برای اکثر کودکان و نوجوانان، ۳۰ درصد کالری روزانه از چربی زیاد است.
اکثر بزرگسالان، بسته به سلامت عمومی، سطح فعالیت و نوع بدن، نیاز به ۱۵-۲۵ درصد کل کالری از چربی دارند. با افزایش سن، درصد کل کالری روزانه که از چربی شما نیاز دارید، معمولا کاهش می یابد.
خوردن انواع مناسب چربی. چه نوع چربی هایی که می خورید، به همان میزان کل چربی که می خورید مهم است. دو سوم از چربی های خورده شده روزانه باید اشباع نشده و یک سوم یا کمتر اشباع شود. (در واقع، ضروری نیست که شما هر چربی اشباع را بخورید، زیرا بدن شما تمام چربی های اشباع را به نیازهایش می کشد). در رژیم غذایی سالمحاوی ۳۰ درصد کالری از چربی، کمتر از ۱۰ درصد کل کالری روزانه باید در شکل چربی اشباع شده. ۹ کالری در هر گرم چربی وجود دارد، به طوری که یک فرد نیاز به ۲۵۰۰ کالری در روز دارد و ۲۰ درصد از کالری که از چربی (یعنی ۵۰۰ کالری) مصرف می کند باید کمتر از ۵۵ تا ۶۰ گرم (۵۰۰ کالری تا ۹ گرم) از کل چربی در روز است. از آن مجموع، بیش از ۱۵ تا ۲۰ گرم، باید چربی اشباع شده (یعنی چربی های حیوانی) باشد و حدود ۴۰ گرم چربی اشباع نشده باشد، نیمی از آنها باید اسیدهای چرب غیر اشباع (موجود در روغن های گیاهی) و چربی های نیمه اشباع نشده ( در درجه اول از غذاهای دریایی و گیاهی و مواد غذایی).

اجتناب از چربی های هیدروژنه شده و به طور جزئی هیدروژنه شده. چربی هایی که جریان یا شنا می کنند (عمدتا چربی های غیر اشباع شده مانند چربی های روغن و ماهی) برای شما بهتر از چربی است که فقط در آنجا قرار دارد (در اصل چربی اشباع شده، مانند چربی های حیوانی). نشان داده شده است که چربی هیدرید شده کاهش HDL (کلسترول خوب)، افزایش LDL (کلسترول بد)، افزایش چربی های مضر در جریان خون (به نام “apolipo پروتئین B”)، و به طور کلی افزایش خطر بیماری قلبی عروقی.
چربی ها را از گیاهان به جای منابع حیوانی تأکید می کنند. چربی های مشتق شده از گیاهان حاوی اسید های چرب ضروری تر هستند و به طور عمده چربی های غیر اشباع هستند. همچنین گیاهان حاوی فیبر بیشتری نسبت به غذاهای حیوانی هستند که به زودی احساس خستگی می کنند و به کاهش کل کالری مصرفی کمک می کند.
از جایگزین های کم چربی یا غیر غلیظ، به ویژه در محصولات لبنی مانند چربی یا کم چرب ماست، ماست یخ زده، پنیر کم چرب، و شیر خشک یا یک درصد استفاده کنید. بعضی از انواع پنیر چربی کمتری نسبت به دیگران دارند، مثلا موتزارلا شیر خامه گرفته. علاوه بر محصولات لبنی کم چرب، از سس سالاد پخته شده، سس مایونز و مارگارین استفاده کنید.
کاهش گوشت و مرغ را کاهش دهید. قبل از پختن، پوست را از مرغ دور کنید. مرغ گوشت سفید را روی گوشت تیره انتخاب کنید که حاوی بیش از دو برابر چربی گوشت سفید است. گوشت ترکیه کم چرب تر از مرغ است. بوقلمون زمین بوقلمون دارای چربی کمتری نسبت به گوشت گاو گوشت گاو نر دارد. (برچسب را بخوانید). برای خرد کردن یک گوشت گاو چربی پایین، گوشت گاو را خرد کنید و از قصاب بخواهید آن را به همبرگر بریزید.
از چربی های کم چربی استفاده کنید. ماست را انتخاب کنید یا خامه ترش “Lite” را به جای کیک معمولی بر روی سیب زمینی پخته شده، و در دم و سس بگیرید.
رستوران های سریع غذا را خاموش کنید. به ویژه کودکان تمایل بیشتری به غذا خوردن دارند که با چربی اشباع شده یا پخته شده اند. والدین باید مسئولیت محتوای رژیم غذایی سالم غذا را بر عهده داشته باشند.
سعی کنید جایگزین های سرخ کردن کنید. به جای سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی (حتی شیرینی های سیب زمینی شیرین) را با روغن زیتون بپاشید و پخته کنید. ماهی و ماهی مرغ را در برود یا بخورید تا در مایکروویو بخورید.
اجتناب از جایگزین های چربی. این مولکولهای ساخته شده از انسان ممکن است مانند چربی به زبان مزه باشند اما در روده مانند چربی عمل نمی کنند و باعث می شود مصرف کنندگان اعتقاد داشته باشند که می توانند در غذاهای چرب غلیظ بدون چربی لذت ببرند. تمام چربی های کارخانه ای به جای کاهش اشتها و افزایش اعتماد به نفس برای غذاهای کم چرب باعث کاهش میل به چربی می شوند. شما نمی توانید روده را بدون پرداخت قیمت تغذیه ای احمق کنید.

:: Information 43
موضوع : موزیک
تاریخ بروزرسانی : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25173 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما