ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25655 پست
:: ورودی گوگل امروز : 4 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۷/۰۶/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

واکنش مسئولان آموزش و پرورش به سخنان رهبری

حجت الاسلام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش که بارها از ناکارآمد بودن آموزش زبان انگلیسی در مدارس انتقاد کرده بود، دهم خرداد سال جاری به ایسنا گفت: «به نظر بنده تذکر رهبری هوشمندانه بود و ما را به غفلتی که داشتیم متوجه کرد. رویکرد آموزش زبان های خارجی در نظام رسمی، نیمه تجویزی است و دانش آموزان می توانند هر زبانی را که می خواهند انتخاب کنند و ما آن را ارائه می دهیم. بنابراین می توان گفت توجه ما به این موضوع در قانون گذاری مشهود است.»

البته محمدیان تاکید کرده از سخنان رهبری این برداشت و تفسیر را نداشته است که باید آموزش زبان انگلیسی را در مدارس تعطیل کرد: «ایشان تذکر دادند به آموزش زبان های دیگر نیز توجه کنید.»

در مقابل این نظر محمدیان، مرضیه کرد، معاون مدارس غیردولتی و آموزشگاه های آزاد، بر محدودسازی آموزش زبان انگلیسی در دوره اول و برخورد با مدارس غیردولتی متخلف تاکید می کند و می گوید: «در حال حاضر تعدادی از مراکز پیش دبستانی و دبستان ها، زبان های خارجی را آموزش می دهند که سعی کردیم با آنها برخورد کنیم زیرا این کار ممنوع است. آموزش و پرورش با شروع آموزش زبان های خراجی از دوره پیش دبستانی موافق نیست و باید سطوح بالای سیاست گذاری در این باره تصمیم گیری کنند.»

کرد همچنین فعالیت مدارس دو زبانه را غیرقانونی می داند؛ او در این باره به خبرگزاری فارس گفته است: «متاسفانه به خواسته برخی اولیا و اصرار آنها، مدارس دو زبانه ایجاد شده است اما به لحاظ قانونی به هیچ وجه نباید این کار انجام شود. خانواده ها هم اصراری بر این کار نداشته باشند و دانش آموزان را به یادگیری زبانی دیگر وادار نکنند. ضمن اینکه اگر فردی هم مایل به این کار است در محیط مدرسه نباید آن را انجام دهد زیرا ما در مدرسه این اجازه را به موسس نخواهیم داد و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری همه بلااستثنا به این موضوع دقت داشته باشند.»

ما نمی توانیم

بعد از سخنان رهبری در دیدار با معلمان در این باره مسئولان آموزش و پرورش باز هم افکار عمومی را به طرحی که در سال ۹۱ در شورای عالی این وزارتخانه برای آموزش پنج زبان زنده دنیا تصویب شده ارجاع می دهند. طرحی که خود می گویند اجرا شدنی نیست: «اکنون بسترها مهیا نیست و یکی دو کلاس آموزش زبان خارجی داریم که فعالیت شان محدود است. در واقع قانون نوشته ایم و کتاب تولید شده اما از اطلاع رسانی، شناسایی میزان نیاز و تربیت معلم متخصص غفلت کرده ایم و نتیجه این شد که با وجود تاکید بر تنوع بخشی به آموزش زبان های خارجی و نیمه تجویزی بودن ارائه آن در قوانین آموزش و پرورش، در عمل به آموزش انحصاری زبان انگلیسی روی آورده ایم.»

این سخنان محمدیان است که آن را به صراحت می گوید و راه حل نهایی اش برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش این است که یکی از راهکارهای حل این مسئله حضور دانش آموزان در مراکز غیردولتی مانند کانون زبان است و بعد از هر ترم می توان نمرات اخذ شده از کانون را در کارنامه دانش آموزان وارد کرد.»

فرضیه ای که خانم کُرد هم آن را چاره کار می داند و مین گوید: «مخا آماده هستیم در آموزشگاه های زبان زیر پوشش آموزش و پرورش مانند کانون زبان، زبان های دیگری چون فرانسه، عربی، ایتالیایی و آلمانی را ارائه کنیم.» البته معاونان وزارت آموزش و پرورش هیچ کدام توضیحی درباره تکلیف دانش آموزان شهرهای کوچک و روستاهایی که کانون زبان و آموزشگاه های آزاد ندارد، نداده اند و راهکاری برای آموزش سراسری پنج زبان خارجی مطرح نکرده اند.

:: Information 487
تاریخ بروزرسانی : ۵ مرداد ۱۳۹۵
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25558 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما