ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25783 پست
:: ورودی گوگل امروز : 8 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۵/۰۷/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

به راحتی وارد خطوط ویژه و تندروی اتوبوس‌ها می‌شوند، در بزرگراه‌ها و سایه‌به‌سایه بقیه اتومبیل‌های حاضر در بزرگراه حرکات نمایشی انجام می‌دهند، بی‌توجه به معاینه فنی با حجم بالایی از تولید آلودگی وارد شهر می‌شوند و هرروز به حجم تخلفاتشان اضافه می‌شود؛ طوری که انگار تا به حال هیچ طرح ضربتی و کارگروه ویژه‌ای حریف ساماندهی آنها نشده است. دامنه تخلفات موتورسواران گاه آنقدر زیاد می‌شود که این سوال را برای بسیاری از شهروندان به وجود می‌آورد که اصلا پلیس قدرت مهار تخلف‌های گسترده و خطرساز موتورسوارها را در کلانشهرها دارد؟!

ناکارآمدی قوانین؛ عامل تکرار تخلفات

ناکارآمد، ضعیف و نامتناسب با میزان تخلف انجام‌شده؛ کتابچه قوانین راهنمایی و رانندگی کشورمان را که مرور کنید، وقتی نوبت به برخورد با موتورسواران می‌رسد، این سه مشکل بیشتر از هر چیز دیگری خودشان را نشان می‌دهند. موضوعی که مورد توجه سرهنگ هادی هاشمی، رئیس پلیس پیشین راهور پایتخت هم قرار می‌گیرد.

هاشمی در این رابطه می‌گوید: «متاسفانه قوانین و مقررات کارآمد، محکم و بازدارنده‌ای برای برخورد با موتورسواران در کشور ما وجود ندارد.»

شاهد این ماجرا به گفته سرهنگ هاشمی، هزار دستگاه موتورسیکلتی هستند که در زمان تصدی او بر مسند ریاست پلیس راهور پایتخت، هر روز در تهران توقیف می‌شدند؛ آماری که اگر امروز بیشتر نشده باشد، کمتر نیست.

اما چرا با وجود برخوردهای جدی پلیس باز هم تخلفات ریز ودرشت موتور‌سوارها از لایی‌کشیدن و ویرا‌ژهای پی‌درپی در بزرگراه‌ها، عبور از چراغ قرمز و مسیرهای ممنوعه، نداشتن کلاه ایمنی و … ادامه دارد؟ جواب سرهنگ هاشمی به این سوال واضح و مشخص است: «قوانین و مقررات فعلی راهنمایی و رانندگی کشورمان، اوضاع حاکم بر شرایط حمل و نقلی کشور را ساخته‌اند. قوانینی که ضعیف هستند و خیلی کریمانه و باملایمت نوشته‌ شده‌اند و همین موضوع باعث شده ۹۸ درصد موتورسیلکت‌سوارها اصلا به قانون توجه نکنند.»

راه حل این کار اما به عقیده این کارشناس، اصلاح قوانین و مقررات فعلی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا به این ترتیب چاره‌ای برای مهار یکی از مولفه‌های مهارنشدنی حمل و نقل کشور اندیشیده شود.

هاشمی در همین رابطه می‌گوید: «موتورسیکلت‌ها در همه عرصه‌های ترافیک در کشور، در معابر شهری، معابر برون‌شهری، از راه‌های روستایی گرفته تا آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، همیشه به عنوان یک مولفه حمل و نقلی مهارنشدنی حضور دارند.»

دلیل این اتفاق را که می‌پرسیم، سرهنگ هاشمی روی قدرت مانور موتورسیکلت، حجم کم آن و عمومیت استفاده از آن در میان اقشار مختلف جامعه دست می‌گذارد؛ دلایلی که باعث شده‌اند افراد مختلفی برای رفع نیازهای روزمره‌ خود به موتورسواری رو بیاورند.

رئیس پلیس پیشین پایتخت می‌افزاید: «باید قبول کنیم که فقط شهروندان عادی از موتورسیکلت استفاده نمی‌کنند و خیلی از بزهکاران، سارقین و افراد قانون‌گریز هم به‌خاطر قدرت مانور بالای موتور از آن استفاه می‌کنند؛ دلیلی که می‌تواند تاکیدی باشد بر ضرورت اصلاح قوانین برخورد با تخلفات موتورسواران.»

سرهنگ هاشمی، بی‌هویتی موتورسیکلت‌ها را هم یکی از مشکلات اساسی آنها در سیستم حمل و نقل می‌داند و می‌گوید: «در کشور ما علی‌رغم اینکه موتورسیکلت‌ها در حجم زیادی تولید، شماره‌گذاری و پلاک می‌شوند اما هویت ندارند و همین بی‌هویتی به تکرار تخلفات توسط آنها کمک می‌کند.»

:: Information 181
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ تیر ۱۳۹۶
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25686 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما