ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25411 پست
:: ورودی گوگل امروز : 24 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۸/۰۴/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

علت این اتفاق چیست؟

با افزایش سن رشته‌های DNA به طور طبیعی کوتاه می‌شوند. کروموزوم‌هایی که از DNA تشکیل شده‌اند و شاخه‌هایی که از عامل ژنتیک محافظت می‌کنند، در پیر شدن سلول نقش دارند. این رشته‌ها که شبیه بند‌های پلاستیکی‌اند وظیفه دارند از خراب شدن کروموزوم جلوگیری کنند.

یکی از شاخص‌های سن بیولوژیکی که همیشه با سن عددی برابر نیست طول این شاخه‌هاست. در شاخه‌های کوچک شده خطر بیماری‌های قلبی ، دیابت وسرطان افزایش می‌یابد. هر چقدر که مردم ورزش منظم‌تر داشته باشند، اثر آن در طول این شاخه‌ها ظاهر می‌شود.

فواید ورزش

خانم‌هایی که زیاد می‌نشینند و حداقل نیم ساعت در روز ورزش می‌کنند، شاخه‌های کوچک‌تری ندارند. ورزش باید از جوانی شروع شود و فعالیت فیزیکی به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما ادامه پیدا کند حتی تا زمانی که پیر می‌شویم.

سازمان سلامت به افراد میانسال و پیر توصیه می‌کند که نشستن‌های طولانی مدت را با فعالیت‌های سبک جایگزین کنند. رفتار ساالمندان عاملی است که به عنوان یک خطر مستقل در برابر سلامت و بیماری آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به طور کل افراد ۶۵ ساله یا سن بالاتر برای تغییر و تناسب اندام باید سعی کنند:

  •     حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متعادل مثل دوچرخه سواری یا پیاده روی در طول هفته داشته باشند.
  •     تمرینات قدرتی را دو یا چند بار در هفته با تمرکز بر روی عضلات اصلی انجام دهند. ( پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها)
  •     سالمندانی که تعادل ضعیفی دارند هم باید برای افزایش  تعادل و هماهنگی حداقل هفته‌ای ۲ بار ورزش کنند.
:: Information 201
تاریخ بروزرسانی : ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25314 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما