ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25416 پست
:: ورودی گوگل امروز : 23 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۹/۰۴/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

در اینجا برخی از حقایق و اطلاعات در مورد صبحانه برای بهبود عملکرد و نحوه انتخاب غذاهای مناسب برای خوردن در صبح برای به حداکثر رساندن کار یا روز مدرسه می باشد.

علم صبحانه
“صبحانه” به این معنی است که: یک شبه سریع را شکستن. خوردن صبحانه شما را قادر می سازد تا انرژیتی را که یک شبه به پایان رسیده است بازگردانید و روز را با یک مخزن پر از سوخت مناسب آغاز کنید. فرستادن خود به کار یا فرزندتان به مدرسه بدون صبحانه، مانند تلاش برای استفاده از یک ابزار قدرتمند بی سیم بدون هر بار شارژ کردن باتری است. اگر کودک صبح روز بعد از یک شام سریعا سوختن نداشته باشد، کودک باید از فروشگاه های انرژی خود تا زمان ناهار مصرف کند. هورمون استرس لازم برای بسیج این منابع انرژی ممکن است کودک را تحریک پذیر، خسته و قادر به یادگیری و یا رفتار خوب را ترک کند.

در سراسر مغز، پیام های بیوشیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند تا مغز ارتباطات مناسب را ایجاد کند. غذا بر این است که چگونه این انتقال دهنده های عصبی کار می کنند.  صبحانه متعادل تر، عملکرد مغز را متعادل تر می کند.

انواع پروتئین هایی که بر انتقال دهنده های عصبی اثر می گذارند:
۱) Neurostimulants، مانند پروتئین حاوی تیروزین، تحت تاثیر قرار دادن فرستنده هشدار دهنده dopamine و norepinephrine

۲) پروتئین های آرام بخش که حاوی تریپتوفان هستند، که باعث شل شدن مغز می شود. صبحانه با تعادل مناسب هر دو مواد غذایی تحریک کننده و آرام بخش کودک را با یک مغز آغاز می کند که برای یادگیری و احساسات آماده رفتار است. خوردن کربوهیدراتهای پیچیده همراه با پروتئین ها، کمک می کند تا اسیدهای آمینه را از این پروتئین ها به مغز منتقل کنند تا بتوانند از طریق انتقال دهنده های عصبی بهتر عمل کنند.

کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده مانند همکاران بیوشیمیایی برای افزایش یادگیری و رفتار عمل می کنند. این اصل بیوشیمیایی “همکاری” نامیده می شود، به این معنی که ترکیبی از دو ماده مغذی بهتر از هر یک به تنهایی کار می کند، مثل ۱ + ۱ = ۳٫

تحقیقات صبحانه
اگر خانواده هتک حرمت ساعت صبح را مانند یک خانه در خانه داشته باشید، ممکن است احساس کنید که برای یک صبحانه سالم وقت نداشته باشید. اما در نظر بگیرید که مطالعات نشان داده اند:

خوردن صبحانه به احتمال زیاد برای رسیدن به نمره های بالاتر، توجه بیشتر، مشارکت بیشتر در بحث های کلاس و مشاجرات بیشتر در زمینه آکادمیک از سرپرستان صبحانه است.
سرنشینان صبحگاهی احتمال بیشتری دارند که بی توجه و مبهم باشند و درجه پایینتری کسب کنند.
سرپرستان صبحانه بیشتر به احتمال زیاد الگوهای رفتاری ناخوشایند را در طول روز نشان می دهند، غذاهایی با مواد مغذی کمتری مصرف می کنند و به سختی های ناخواسته غذا می خورند. آنها ممکن است یک شستشوی صبحگاهی صبحگاهی را تمجید کنند، زیرا آنها نمیتوانند آن را تا زمان ناهار در مخزن سوخت خالی ببندند.
بعضی از کودکان در اثر صبحانه گمشده نسبت به دیگران آسیب پذیرتر هستند. تأثیرات بر رفتار و یادگیری به عنوان یک نتیجه صبحانه گمشده یا خوردن صبحانه که بسیار مغذی نیست، از کودک تا کودک متفاوت است.
این که آیا صبحانه خوردن صبحانه کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد یا نه، یادگیری آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما چیزی که آنها می خورند. کودکانی که صبحانه حاوی کربوهیدراتهای پیچیده و پروتئین را در مقادیر معادل کالری مصرف می کنند، تمایل به یادگیری و عملکرد بهتر را نسبت به کودکانی که عمدتا پروتئین بالا و یا کبد کربوهیدرات بالا دارند، نشان می دهد. کباب های با کربوهیدرات زیاد با پروتئین کم، به نظر می رسد که بچه ها را تحریک کند تا مغز آنها را یاد بگیرد.
کودکانی که غذاهای کلسیم بالا را برای صبحانه مصرف می کنند (به عنوان مثال، محصولات لبنی) رفتار و یادگیری را افزایش دادند.
استرس صبحگاهی باعث افزایش سطح هورمون استرس در جریان خون می شود. این می تواند رفتار و یادگیری را به دو صورت تحت تأثیر قرار دهد. اول، خود هورمون استرس می تواند مغز را ناراحت کند. در مرحله دوم، هورمون های استرس مثل کورتیزول باعث افزایش میل به کربوهیدرات در طول روز می شوند. انتخاب های غذایی که در نتیجه ممکن است بر رفتار و یادگیری کودکان مبتلا به یبو و کاهش میزان قند خون تاثیر بگذارد. سعی کنید کودکتان را به حالت تعلیق و آرامش، و همچنین یک  صبحانه خوب بخرید.
صبحانهالگوی غذای مغذی را در طول بقیه روزها تنظیم می کند. هنگامی که کودکان برای صرفه جویی در وقت یا صرفه جویی در کالری ها از صبحانه نجات می یابند، خود را برای نوشیدن غله و احتمالا بیش از حد بقیه روزها تنظیم می کنند.

:: Information 44
موضوع : موزیک
تاریخ بروزرسانی : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25319 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما