ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25399 پست
:: ورودی گوگل امروز : 6 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۵/۰۴/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

این مطالعه نشان داده، خوردن روزانه ۵ وعده میوه و سبزی‌ می‌تواند ۸میلی‌گرم بتاکاروتن به بدن شما برساند. این در حالی است که برخی مطالعات نشان داده، روزی ۴ تا ۶ میلی‌گرم بتاکاروتن برای بدن انسان کافی است. یک مطالعه دیگر که در آلمان انجام گرفته نشان داده، افرادی که هفته‌ای ۳۰ میلی‌گرم لیکوپن دریافت می‌کنند با تعداد دفعات کمتر و با شدت کمتر دچار حملات تنگی نفس یا آسم می‌شوند. اگر فکر می‌کنید که این میزان آنتی‌اکسیدان‌ها در غذای‌تان کافی نیست و سبزی‌ها و میوه‌های تازه کم مصرف می‌کنید با پزشک خودتان مشورت کنید تا یک رژیم غذایی مناسب به شما بدهد.

هندوانه و گوجه‌فرنگی منابع غنی از کیلوین در طبیعت هستند (یک قاچ بزرگ از یک هنداونه، متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ میلی‌گرم و یک گوجه‌فرنگی متوسط ۳میلی‌گرم لیکوپن در خود دارند) برخی مکمل‌ها و پودرها به‌تازگی به بازار عرضه شده‌اند که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف هستند.

غذاهایی که باعث می‌شوند راحت‌تر نفس بکشید

چرا خانم‌ها باید فلفل دلمه‌ای بخورند

ویتامین C

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه «یل» نشان داده، افرادی که برای ۲ روز متوالی هر روز ۵۰۰ میلی‌گرم اسید اسکوریک (ویتامین C) در رژیم غذایی خود دارند طی ماه‌های سرد کمتر دچار تنگی نفس، خس‌خس سینه،‌ سرفه‌های حساسیتی و حملات آسم می‌شوند. در این تحقیقات مشخص شده است که اسید آسکوریک احتمالا با جلوگیری از آزادشدن هیستامین اثرات خود را اعمال می‌کند. هیستامین، ماده‌ای شیمیایی است که باعث تورم راه‌های هوایی و مشکلات تنفسی می‌شود و در واقع ویتامین C شبیه قرص‌های آنتی‌هیستامین است.

شما می‌توانید با اضافه‌کردن مرکبات، فلفل‌دلمه‌ای (که یک منبع عالی ویتامین C است) و سایر منابع ویتامین C به غذای‌تان، نفس کشیدن‌تان را راحت‌تر کنید. یادتان باشد که براساس تحقیقات دانشمندان کانادایی، از هر ۱۰ زن در این کشور، یک نفر به مقدار کافی ویتامین C در رژیم غذایی خود نمی‌خورد.

ماهی بخورید، سویا نه

ماهی

گروه تحقیقاتی دانشگاه «ایندیانا» در یک مطالعه خود به طور روزانه، هر روز یک قرص حاوی امگا۳ به گروهی از خانم‌ها دادند (هرکدام از این قرص‌ها حاوی ۲/۳ گرم EPA و ۲/۲گرم DHA که هر ۲ از انواع امگا۳ هستند، در خود داشتند)، در نهایت پس از ۲هفته این افراد در شرایط مختلف با افرادی‌که این رژیم غذایی را نداشتند مورد مقایسه قرار گرفتند و مشخص شد که افرادی که روزانه امگا۳ دریافت کرده بودند در زمان ورزش یا در زمان سرماخوردگی وضعیت تنفسی بهتری دارند.

درکل امگا۳ خاصیت ضدالتهابی دارد و احتمالا خاصیت مثبت این ماده در بهبود وضعیت تنفسی چه در افراد مبتلا به آسم و چه در افراد عادی ناشی از همین خاصیت ضدالتهابی آن است. البته تحقیقات اخیر نشان داده که امگا۶ برعکس امگا۳ خاصیت ایجاد التهاب در بدن دارد و برای همین باید حواس‌تان باشد که مواد غذایی حاوی امگا۳ مصرف کنید نه امگا۶٫ ماهی‌‌هایی مثل سالمون، ماهی تن و ماهی خال مخالی منابع عالی امگا۳ هستند، در حالی که مواد غذایی حاوی سویا بیشتر امگا۶ دارند.

اگر می‌خواهید در سرما آسم نگیرید

کافئین

خوردن روزانه مقدار زیادی کافئین می‌تواند به‌خصوص در کسانی که دچار آسم فعالیتی هستند از شدت علائم بکاهد. به طور مثال تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه «گلاسکو» نشان داده، کسانی که ۳ فنجان قهوه می‌خورند و سپس ورزش می‌کنند، کمتر از دیگران به آسم ورزشی مبتلا می‌شوند. کافئین نقش چشمگیری در شل‌کردن عضلات و در عین حال راه‌های‌هوایی را گشاد می‌کند. ثابت شده است که قهوه می‌تواند برخی از علائم ناراحت‌کننده آسم را برطرف کند و برای همین به‌خصوص در افرادی‌که آسم فعالیتی یا ورزشی دارند یا در کسانی که دچار آسم هستند و می‌خواهند در هوای سرد قرار بگیرند، توصیه می‌شود قهوه بخورند.

:: Information 127
تاریخ بروزرسانی : ۶ خرداد ۱۳۹۷
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25302 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما