ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25397 پست
:: ورودی گوگل امروز : 3 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۵/۰۴/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

 

ال کارنتین

 

آشنایی کامل با قرص چربی سوز ال کارنیتین:

کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است. در سلولهای زنده نقش آن فرستادن اسیدهای چرب از سیتوسل به میتوکندری در طی فرایند تفکیک چربی (یا چربی های مورد نیاز) برای سوختن است که انرژی آزاد کنند. در بدن، در کبد و کلیه ها تولید شده و در عضلات اسکلتی ، قلب ، مغز و اسپرم ذخیره شده است.

معمولا ، بدن همه کارنیتینی که به آن نیاز دارد را می تواند بسازد. با این حال ، برخی از افراد ممکن است دچار کمبود کارنیتینشوند زیرا بدن آنها نمی تواند به اندازه کافی کارنیتین بسازد و یا آن را به بافت ها برای استفاده انتقال بدهد. برخی از شرایط دیگر مانند آنژین ، همچنین مصرف برخی از داروها می تواند باعث کمبود کارنیتیندر بدن شود.

ال – کارنیتین چیست؟(مکانیزم)

 

ال کارنتین چیست؟

 

کارنیتین در واقع مواد مغذی ضروری موجود در بدن است که در حمل و نقل چربی به میتوکندری سلول ،جایی که چربی ها میتواند به انرژی تبدیل بشوند به شما کمک می کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد بشوند .ال – کارنیتین می تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند ، سطح انرژی شما را بالا ببرد ، وسلامت قلب شما ارتقاء ببخشد.

ال – کارنیتین به طور گسترده ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می شود چون قادر است چربی را در سرعت های بسیار بالاتر بسوزاند. همچنین می تواند هوس های شما را کاهش دهد و باعث افزایش انرژی شما در طول ورزش و افزایش متابولیسم در بدن شما گردد. همچنین کارنیتین برای بالا بردن سلامت قلب و در درمان و مدیریت آنژین ، آریتمی قلبی و بیماری های دیگر استفاده می شود. همچنین توسط ورزشکاران برای ارتقاء استقامت درورزش ها استفاده می شود.

دوز ال کارنتین

برای هر سه حالت ،یک دوز۱۰۰۰- ۵۰۰ میلی گرم سه مرتبه در روز (با غذا) معمولا توصیه می شود. مکمل ال – کارنیتین در حال حاضر به عنوان کپسول ، قرص، پودر و مایع به بازار عرضه می شود.

 

مزایای مصرف ال-کارنیتین

::اثر چربی سوزی
::اثرات فیزیولوژیکی:تا ثیرات بر روی توده استخوان
::اثرات آنتی اکسیدانی
::بهبود بیماری های قلبی:( حملات قلبی. نا رسایی های قلبی.آنژین ها.بیماری عروق محیطی. لنگی متناوب)
::کمک به بیماران دیابتی
::بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی
::کاهش وزن
::بهبود آلزایمر و بیماری اختلال حافظه
::بیماری های کلیوی و دیالیز
::ناباروری مردان
::بهبود سندروم خستگی مزمن
::بهبود بیماری جنون
::کاهش استرس اکسیداتیو

عوارض جانبی ال- کارنیتین که شما باید بدانید چه هستند ؟

 

 

معایب ال کارنتین

 

مصرف سطوح طبیعی کارنیتین برای شما عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت . با این وجود ، شما ممکن است زمانی که آن را مصرف میکنید انرژی بیش از حدداشته باشید ، و اگر شما آن را بعد از ساعت ۴ عصر مصرف کنید ممکن است به اختلال درخواب شب دچار شوید. این اثرات جانبی واقعا دلایل مهمی برای نگرانی در افراد نیستند ، چون آنها اغلب خفیف تا متوسط ، و آسان برای مقابله می باشند.

برخی از عوارض جانبی ال- کارنیتین که تا کنون گزارش شده شامل: استفراغ ، حالت تهوع ، سردرد ، اسهال ، آبریزش بینی ، بی قراری و مشکل خواب می باشند .

برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب ، افزایش فشار خون و تب باشند.

مسایل ایمنی مربوط به ال – کارنیتین (موارد منع مصرف )

-افراد مبتلا به بیماری های تیروئید

-افرادی که برای کاهش وزن این مکمل را مصرف میکنند ممکناست به بی اشتهایی عصبی مبتلا شوند.
در هر حال مزایای مصرف ال-کارنیتین از مضرات آن بسیار بیشتر است اما مصرف این مکمل تحت نظر پزشک و در دوز های استاندارد بسیار ایمن است.

مواد غذایی که کارنیتین در آنها وجود دارد:

بالاترین غلظت کارنیتین در گوشت قرمز و محصولات لبنی یافت می شوند. سایر منابع طبیعی که کارنیتین در انها وجود دارد شامل: آجیل و دانه ها (به عنوان مثال:، کدو ، آفتابگردان ، کنجد) ، حبوبات (لوبیا ، نخود فرنگی ، عدس ، بادام زمینی) ، سبزیجات(مارچوبه ، چغندر ، سیب زمینی ،کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، سیر ، خردل سبز ، بامیه ، جعفری ، کلم پیچ) میوه ،موز ، غلات (گندم سیاه ، ذرت ، ارزن ، بلغور جو دوسر ، سبوس برنج ، ، گندم ، سبوس گندم ، جوانه گندم) و گرده عسل ، مخمر

 

لاغری با الکارنتین

 

آیا کارنیتین واقعاً چربی‌سوز است؟

ال- کارنیتین فقط مسئول نقل و انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری سلول است، نه آن را می‌سوزاند و نه آن را تجزیه می‌کند.

منابع غذایی کارنیتین

غذاهای گیاهی معمولاً حاوی کارنیتین کمی هستند، ولی غذاهای با منشأ حیوانی به خصوص گوشت‌ها و محصولات لبنی منابع خوبی از این ماده می‌باشند، همچنین گوشت ماهی و پرندگان، گندم، آووکادو و کره بادام‌زمینی نیز دارای کارنیتین هستند.

کمبود کارنیتین در کدام بیماران دیده می‌شود؟

تخلیه بافتی کارنیتین در بیماران همودیالیزی، افراد با بیماری کبدی و در شیرخواران نارس گزارش شده است. به همین دلیل در برخی موارد کارنیتین ماده مغذی ضروری شرطی محسوب می‌شود. همچنین ممکن است در برخی بیماری‌ها مانند: بیماری قلبی عروقی و دیابت نوع دو موثر باشد. مکمل‌یاری با این ماده سبب بهبود سوخت و ساز اسیدهای چرب شده و کمبود آن در برخی اختلالات ژنتیکی وجود دارد.

کاربردهای کارنیتین

کارنیتین که ویتامین Bt نیز نامیده شده، امروزه در موارد متعددی به صورت مکمل یا دارو کاربرد دارد، به ویژه به عنوان مکمل‌های کاهش وزن چربی‌سوز و مکمل‌های ورزشی افزایش‌دهنده انرژی، پیشگیری از خستگی و رشد عضله در ورزشکاران. عرضه‌کنندگان این مکمل معتقدند مصرف مکمل ال-کارنیتین موجب افزایش این ماده در عضلات گردیده و در نتیجه انتقال اسیدهای چرب از غشای میتوکندری با سهولت بیشتری انجام شده و سوختن چربی‌ها با کفایت بیشتری انجام می‌شود، بر این اساس مصرف مکمل ال- کارنیتین را عاملی جهت افزایش سوخت و ساز چربی‌ها و در نتیجه کاهش وزن و افزایش توان فعالیت‌های هوازی معرفی می‌نمایند، اما در عمل تا چه حد این ماده موثر بوده و عوارض و عملکردهای دیگر آن، مورد بحث این مطلب می‌باشد.

غذاهای با منشأ حیوانی به خصوص گوشت‌ها و محصولات لبنی منابع خوبی

از این ماده می‌باشند، همچنین گوشت ماهی و پرندگان، گندم، آووکادو و کره بادام‌زمینی نیز دارای

کارنیتین هستند.

در برخی مطالعات دیده شده است کارنیتین تجزیه چربی و حرکتش را از بافت چربی به سایر بافت‌ها افزایش نمی‌دهد و همچنین بر کاهش وزن اثری ندارد و تنها در کمبود ثانویه کارنیتین و بعضی از اختلالات ارثی نوزادان مصرف آن توصیه می‌شود. همچنین استفاده از این مکمل در بعضی موارد باعث بهبود عملکرد ورزشی و افزایش ظرفیت فعالیت‌های جسمی و شناختی می‌گردد، اما مکمل‌یاری آن اثری بر عملکرد ماهیچه نشان نداد و باعث بهبود عملکرد استقامتی در افراد سالم نشد. کمبود کارنیتین در سلول‌های عضلانی منجر به نقص عمده‌ای در بافت می‌شود که در مواردی با اختلالات ماهیچه و اختلالات عصبی مشخص می‌شود، از طرف دیگر مکمل‌یاری افراد سالم بهبودی را در عملکرد ورزشی نشان نداده و تغییرات مهم بیوشیمیایی در ماهیچه را سبب نشده است.

کارنیتین: از لاغری تا باروری

اما نکته قابل‌توجه در این ماده تأثیر آن در باروری مردانی است که به دلایل ناشناخته در تولید اسپرم دارای نقص هستند. کارنیتین به عنوان منبع اصلی انرژی اسپرم‌ها عمل کرده و سبب حفاظت غشای سلول در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد اکسیژن نیز می‌شود و در مواردی موجب افزایش تعداد اسپرم و افزایش قدرت تحرک و حرکت رو به جلوی آن شده که نهایتاً موجب تشکیل جنین گردیده است.

اَشکال مختلف و موارد احتیاط

اَشکال مختلف کارنیتین که به عنوان مکمل در بازار وجود دارد، از جمله: ال- کارنیتین که رایج‌ترین نوع کارنیتین است و به صورت مکمل در داروخانه‌ها یافت می‌شود. فرم‌های دیگر کارنیتین نیز در بعضی موارد توسط پزشکان تجویز می‌شود. مصرف کارنیتین در زنان باردار نیز باید با مشورت پزشک انجام شود، همچنین در صورت ابتلا به بیماری کلیوی و اختلال غده تیروئید، از مصرف کارنیتین خودداری کرده و یا با پزشک مشورت کنید. کومارول و وارفارین، که برای کاهش انعقاد خون مصرف می‌شوند و همچنین داروهای درمان تیروئید با ال- کارنیتین تداخل دارند. کارنیتین را معمولاً به مقدار ۲ تا ۴ گرم در روز در دوزهای منقسم همراه هر وعده غذایی مصرف می‌کنند و به سه شکل قرص، کپسول و پودر در بازار موجود می‌باشد.

 

ال کارنتین

 

با توجه به نقش کارنیتین به عنوان یک ترکیب درون‌زا با عملکرد تثبیت‌شده در متابولیسم سلول و نقش اساسی در سوخت و ساز چربی به نظر می‌رسد حفظ تعادل آن در بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ولی مطالعات انجام‌شده اثرات مهمی‌ مکمل‌یاری آن بر عملکرد عضلات را نشان نداده است، هر چند که در مواردی سبب بهبود عملکرد و کاهش شدت خستگی می‌گردد. در خصوص کاهش وزن نیز تأثیر مستقیم این ماده ثابت نشده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که ال- کارنیتین فقط مسئول نقل و انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری سلول است، نه آن را می‌سوزاند و نه آن را تجزیه می‌کند، بنابراین زمانی می‌توان از ال- کارنیتین استفاده کرد که بتوان بدن را به آزادسازی اسیدهای چرب از بافت چربی وادار کرد، به طوری که به مقدار لازم اسیدهای چرب در خون وجود داشته باشد و ضمنا آن اسیدهای چرب با داشتن تحرک و فعالیت بدنی سوزانده شود. در سایر عملکردهای کارنیتین نیز به مطالعات بیشتری نیاز است.

+ ۰ مخالفم – ۰

:: Information 448
تاریخ بروزرسانی : ۲ تیر ۱۳۹۵
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25300 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما