ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25655 پست
:: ورودی گوگل امروز : 2 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۷/۰۶/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

آیا مکمل ها یا قرص ها می توانند به افزایش متابولیسم کمک کنند؟

برخی از بازاریابان مکمل های کاهش وزن، شما را ترغیب می کنند که باور کنید محصول آنها به افزایش متابولیسم و ذوب کردن چربی کمک خواهد کرد. فریب نخورید: هیچ قرص جادویی وجود ندارد. به طور کلی مواد تشکیل دهنده، متابولیسم را فقط کمی افزایش می دهند و خطراتی دارند. برخی قرص ها دارای اثرات جانبی خطرناک هستند و مواد تشکیل دهنده «بالا برنده سوخت و ساز» مانند بید سفید، کافئین و ماهوانگ بر تیروئید، فشار بیش از حد وارد می کنند. محرک هایی مانند گوآرانا، یربامیت، کافئین و پرتقال تلخ، ضربان قلب را بالا می برند و می توانند باعث فشار خون بالا شوند. تولید کنندگان مکمل های غذایی ملزم به دریافت تاییده سازمان غذا و دارو مبنی بر بی خطر بودن یا موثر بودن محصولاتشان نیستند، بنابراین عاقلانه است که ادعاهای این محصولات را براحتی باور نکنید.

با وجود این، مصرف یک مکمل ویتامین و مواد معدنی منطقی به نظر می رسد. یک متابولیسم کارآمد به اجرای چندین فرآیند بدنی پیچیده نیز نیاز دارد که متکی به مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی هستند. مقادیر ناکافی B6، B12، فولات، تیامین و نیاسین می توانند متابولیسم بدن را کند سازند. منیزیم نیز نقش مهمی در متابولیسم بدن ایفا می کند چون در بیش از ۳۰۰ واکنش بیو شیمیایی در بدن به کار می رود.

کالری ها و متابولیسم

اگر چه سوخت و ساز بدن شما بر انرژی مورد نیاز بدنتان اثر می گذارند اما افزایش وزن، اغلب نتیجه خوردن کالری بیشتر نسبت به مقداری است که می سوزانید. برای کاهش وزن، شما باید با خوردن کالری های کمتر و افزایش تعداد کالری هایی که از طریق فعالیت فیزیکی می سوزانید، یا هر دو، یک کسری انرژی ایجاد کنید. فرمول موثر برای حفظ وزنتان آن است که کالری دریافتی تان باید مساوی با کالری مصرفی تان باشد. بنابراین روی عواملی تمرکز کنید که بر آنها کنترل دارید: رژیم غذایی و عادات سبک زندگی تان. اینها می توانند به شما کمک کنند وزن تان را مدیریت کنید و احتمالا سوخت و سازتان را بهبود ببخشید.

اگر در مورد وزنتان نگران هستید یا فکر می کنید متابولیسم تان بیش از حد کند است، با پزشکتان صحبت کنید. پزشکتان می تواند برای کمک به کاهش وزن شما، علل پزشکی را بررسی کند و به شما کمک کند تغییرات سالم سبک زندگی را بپذیرید.

:: Information 231
تاریخ بروزرسانی : ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25558 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما