ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25802 پست
:: ورودی گوگل امروز : 4 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۹/۰۷/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ یکی از بهترین کارها برای زن باردار و نوزاد درون شکمش ورزش کردن هست. پزشکان توصیه می‌کنند که زنان باردار بیشتر روزهای هفته را حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنند.

ورزش انرژی را افزایش می‌دهد، درد مفاصل را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید. این کار گردش خون را تقویت کرده که باعث کاهش سردرد، یبوست، رگ‌های واریسی و هموروئید (که در دوران بارداری آزاردهنده هست) می‌شود. همچنین عضلات کف لگن را تقویت نموده، انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد و استقامتتان را افزایش داده که باعث می‌شود زایمان بهتری داشته باشید.

بااینکه هیچ‌کس درباره تأثیرات مثبت ورزش در دوران بارداری شکی ندارد، اما ممکن هست خیلی‌ها ندانند که در دوران بارداری باید چه ورزش‌هایی انجام دهند. ورزش‌هایی که در اینجا معرفی می‌کنیم در تمام دوران بارداری مفید هستند. برای اینکه این ورزش‌ها به شما آسیبی وارد نکنند مراقب باشید که ضربان قلبتان چندان بالا نرود و بیش‌ازحد فعالیت نکنید. زیرا گردش خون جنینتان کمتر خواهد شد. آب بدن خود را حفظ کرده و مراقب باشید که روی شکم خود نیفتید.

البته پیش از شروع هر نوع ورزش و فعالیت با پزشک خود مشورت کنید و درصورتی‌که احساس درد و ناراحتی داشتید این فعالیت‌ها را متوقف کنید. در اینجا پنج ورزش مناسب برای زنان باردار را خواهید دید.

۱. پیاده‌روی

پیاده‌روی یکی از بهترین ورزش‌ها برای سلامت و تناسب بدن هست، حتی اگر باردار نباشید. در دوران بارداری که انجام بیشتر فعالیت‌ها غیرممکن می‌شود، این ورزش فایده بیشتری دارد. زیرا گردش خون را بهبود بخشیده، تحرک را افزایش داده و جسمتان را تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید ورزش خود را چالش‌برانگیزتر کنید می‌توانید از پله‌ها بالا بروید. همچنین پیاده‌روی می‌تواند تسکین‌دهنده باشد و نگرانی و اضطراب بارداری و زایمان را کاهش دهد.

۲. تمرینات قدرتی

یکی از بهترین ورزش‌ها در دوران بارداری تمرینات قدرتی با وزنه هست. زیرا کالری و چربی را سوزانده و وزنتان را متعادل نگه می‌دارد، علاوه براین ماهیچه‌هایی را که برای زایمان به آن‌ها نیاز دارید را تقویت می‌کند. زیرا برای زایمان باید ماهیچه‌های لگن و پایتان قوی باشد. ماهیچه‌های قوی دست و کمر به شیردهی و مراقبت از نوزاد کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید در خانه یا باشگاه این تمرینات را انجام دهید می‌توانید از یک مربی کمک گرفته یا به کلاس‌های بارداری بروید.

۳. شنا

با طی کردن دوران بارداری وزن بچه به کمر و ناحیه لگن فشار وارد کرده و باعث درد می‌شود، در این شرایط شنا می‌تواند یک فعالیت مفید باشد. جریان آب فشار وارده را تسکین می‌دهد. شنا یک ورزش مفید قلبی عروقی هست که ماهیچه‌های دست، پا و تنه را تقویت می‌کند.

۴. تمرینات تسکین‌دهنده ماهیچه قلب

بسیاری از مردم نمی‌توانند پیاده‌روی و یا شنا کنند (مخصوصاً در روزهای سرد زمستان). برای تسکین ماهیچه‌های قلبی ورزش‌های مختلفی وجود دارد. مراقب باشید برای دوران بارداری ورزشی را انتخاب کنید که بر روی قلب تأثیر کمتری داشته باشد. فعالیت‌هایی نظیر دوچرخه زدن، راه رفتن و یا استفاده از دستگاه‌های بیضوی می‌توانید تأثیرات مثبتی ایجاد کند.

۵. یوگا یا پیلاتیز

یوگا و پیلاتیز در دوران بارداری بسیار مؤثر هستند. آن‌ها حرکات کششی و قدرتی را باهم ادغام می‌کنند و باعث تسکین شما خواهند شد. اگر تابه‌حال این حرکات را انجام نداده‌اید بهتر هست از یک مربی کمک گرفته و یا به کلاس‌های بارداری بروید. باید به کلاس‌هایی بروید که به شما کمک کنند تا در دوران بارداری در وضعیت مناسب قرار بگیرید. فراموش نکنید که باید از کلاس‌های یوگای داغ خودداری کنید.

نتیجه‌گیری

از ورزش کردن در دوران بارداری هراس نداشته باشید، زیرا ورزش یکی از بهترین کارهایی هست که می‌توانید برای خود و فرزندتان انجام دهید. به صدای بدن خود گوش دهید، با پزشک خود در ارتباط باشید و از بارداری خود لذت ببرید.

:: Information 116
موضوع : موزیک
تاریخ بروزرسانی : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25705 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما