ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25420 پست
:: ورودی گوگل امروز : 4 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۳۰/۰۴/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

آرمان امروز: چشم‌ها دو عضو حساس و بسیار مهم هستند که مراقبت از آنها شامل تغذیه سالم هم می‌شود که در اینجا به مهم‌ترین ویتامین‌ها برای حفظ سلامت چشم اشاره می‌شود

.در ادامه با برخی ویتامین‌ها و مواد مغذی کلیدی که به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند بیشتر آشنا می‌شوید.

ویتامین A

ویتامین‌های ضروری برای چشم

ویتامین Aبا حفظ شفافیت قرنیه که پوشش بیرونی چشم انسان است، نقشی کلیدی در بینایی ایفا می‌کند.

همچنین، این ویتامین جزئی از رودوپسین، پروتئینی در چشم‌ها که به دید در شرایط نور کم کمک می‌کند، است.کمبود ویتامین A در کشورهای توسعه یافته نادر است، اما در صورت عدم رسیدگی می‌تواند شرایطی جدی به نام خشک‌چشمی را در پی داشته باشد.

خشک‌چشمی یک بیماری پیشرونده چشم است که با شب کوری آغاز می‌شود.


ویتامین E

ویتامین‌های ضروری برای چشم

باور بر این است که بسیاری از بیماری‌های چشم با استرس اکسیداتیو مرتبط هستند که عدم تعادل بین آنتی‌اکسیدان‌ها و رادیکال‌های آزاد است.

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد، مولکول‌هایی مضر و ناپایدار، کمک می‌کند.

به‌هرحال، دنبال کردن رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین E کافی برای حفظ سلامت مطلوب چشم توصیه می‌شود.


ویتامین C

ویتامین‌های ضروری برای چشم

همانند ویتامین E، ویتامین C نیز یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود که ممکن است از چشم‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف ویتامین C ممکن است خطر پیشرفت بیماری انحطاط ماکولای مرتبط با افزایش سن را به میزان ۲۵ درصد کاهش دهد.

افزون بر این، ویتامین C برای تولید کلاژن، پروتئینی که در شکل‌گیری ساختار چشم به‌ویژه قرنیه و صلبیه نقش دارد، ضروری است.


ویتامین B2

ویتامین‌های ضروری برای چشم

ریبوفلاوین که به‌نام ویتامین B2 نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از اعضای خانواده ویتامین B است که می‌تواند به حفظ سلامت چشم کمک کند.

به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان، ریبوفلاوین توانایی کاهش استرس اکسیداتیو در بدن، از جمله در چشم‌های شما را دارد.

به‌طور خاص، دانشمندان ظرفیت ریبوفلاوین برای پیشگیری از آب مروارید را مورد مطالعه قرار دادند زیرا کمبود این ماده مغذی در بلند مدت ممکن است به این بیماری منجر شود.


ویتامین‌های B6، B9 و B12

ویتامین‌های ضروری برای چشم

این ترکیب از ویتامین‌ها می‌تواند سطوح هموسیستئین، پروتئینی در بدن که ممکن است با التهاب و افزایش خطر ابتلا به انحطاط ماکولای مرتبط با افزایش سن پیوند خورده باشد، را کاهش دهد.

نتایج یک مطالعه بالینی با حضور سوژه‌های زن کاهش ۳۴ درصدی خطر ابتلا به انحطاط ماکولای مرتبط با افزایش سن پس از مصرف ۱,۰۰۰ میکروگرم ویتامین B12 به‌همراه ویتامین‌های B6 و B9 را نشان داد.


نیاسین یا ویتامین B3

ویتامین‌های ضروری برای چشم

عملکرد اصلی نیاسین(ویتامین B3) در بدن کمک به روند تبدیل غذا به انرژی است. همچنین، این ماده مغذی می‌تواند به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کند.

اخیرا، مطالعات نشان داده‌اند که نیاسین ممکن است در پیشگیری از آب سیاه، شرایطی که عصب بینایی چشم آسیب می‌بیند، موثر باشد.

از جمله بهترین منابع غذایی برای این ماده مغذی می‌توان به گوشت گاو، گوشت ماکیان، ماهی، قارچ، بادام‌زمینی و حبوبات اشاره کرد.


اسیدهای چرب امگا-۳

ویتامین‌های ضروری برای چشم

اسیدهای چرب امگا-۳ نوعی از چربی چند غیر اشباع هستند. غشای سلولی شبکیه چشم انسان حاوی تراکم بالایی از DHA، نوعی از امگا-۳، است.

در کنار کمک به تشکیل سلول‌های چشم، اسیدهای چرب امگا-۳ دارای خواص ضد التهابی هستند که ممکن است در پیشگیری از نوروپاتی دیابتی مفید باشد.

همچنین، این اسیدهای چرب ممکن است برای افرادی که به بیماری خشکی چشم مبتلا هستند، مفید باشند زیرا به تولید اشک بیشتر کمک می‌کنند.


تیامین یا ویتامین B1

ویتامین‌های ضروری برای چشم

در عملکرد سلولی بهینه و درست و تبدیل غذا به انرژی نقش دارد.این ماده مغذی ممکن است در کاهش خطر ابتلا به آب مروارید نیز موثر باشد.

نتایج یک مطالعه در استرالیا کاهش خطر ابتلا به آب مروارید به میزان ۴۰ درصد بین افرادی که یک رژیم غذایی سرشار از تیامین را دنبال می‌کردند، نشان داد.افزون بر این، تیامین توانایی خود در درمان رتینوپاتی دیابتی را نشان داده است.

:: Information 65
تاریخ بروزرسانی : ۹ آذر ۱۳۹۷
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25323 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما