ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25302 پست
:: ورودی گوگل امروز : 2 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۰۴/۰۴/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

حتما می‌دانید که این غده مسئول تثبیت کلسیم در استخوان‌ها است.شیر گاو همچنین سرشار از میزان زیادی چربی‌های اشباع شده و فقیر از اسیدهای چرب غیراشباع مانند امگا ۳ است. در نتیجه باعث ایجاد و افزایش التهاب در بدن می‌شود. در این شرایط نیز استخوان‌ها از التهاب در امان نمانده و کلسیم استخوان‌ها به هدر می‌رود.یادتان باشد که تمام محصولات لبنی ارزش غذایی بالایی برای حفظ استحکام استخوان‌ها ندارند. اولین متهم محصولات تهیه شده از شیر گاو است. به عنوان مثال پنیرها برای سلامت استخوان‌ها توصیه نمی‌شوند چون باعث کلسیم زدایی از استخوان‌ها می‌شوند. در عوض ماست تاثیر کمتری در کلسیم زدایی از استخوان‌ها دارد اما توصیه می‌شود در مصرف آن نیز حد تعادل رعایت شود.

پروبیوتیک جذب کنید

پروبیوتیک‌ها باعث حفظ باکتری‌های روده‌ها می‌شوند. فلور روده باعث تسهیل جذب مواد غذایی می‌شود. چون بدن به کمک این میکروارگانیسم‌ها بهتر می‌تواند ریزمغذی‌های مورد نیاز اسکلت را جذب کند. علاوه بر این پروبیوتیک‌ها می‌توانند واکنش‌های التهابی را کاهش دهند. یادتان باشد هر چه التهاب گوارشی کمتر باشد واکنش‌های التهابی در دیگر نقاط بدن نیز کمتر می‌شود.
می توانید مکمل‌های پروبیوتیک را به صورت مکمل از داروخانه‌ها تهیه کنید. علاوه بر این پروبیوتیک‌ها به صورت طبیعی در برخی مواد غذایی مانند ماست و همچنین در کلم، خیارشور، سرکه سیب و همچنین زیتون وجود دارند.

در رژیم‌های لاغری افراط نکنید

رژیم‌های لاغری سفت و سخت و افراطی اثرات منفی روی سلامتی همه به‌ویژه خانم‌ها دارد. چون باعث کاهش توده استخوانی می‌شود. زمانی که به طور افراطی، ناگهانی و زیاد وزن کم می‌کنید خطر از بین رفتن توده استخوانی نیز افزایش می‌یابد. بنابراین ممکن است تعادلتان دچار اشکال شده و در صورت زمین خوردن عضلات باسن و ران‌ها به درستی ضربه وارده را تحمل نکنند. یادتان باشد که چاقی و اضافه وزن در هر قدمی که برمی دارید فشار زیادی روی مفاصل می‌گذارد. توصیه می‌کنیم مراقب تغذیه خود باشید چون تغذیه نامناسب، عدم مصرف میوه و سبزیجات، عدم دریافت پروتئین، کلسیم و ویتامین D کافی، مصرف زیاد غذاهای شور، اسیدی و پرکالری می‌تواند عاملی برای افزایش شکنندگی استخوان‌ها و پوکی استخوان شود.

گوشت قرمز کمتری مصرف کنید

گوشت قرمز حاوی میزان زیادی اسیدآمینه‌های گوگردی است که باعث بروز ترکیبات اسیدی زیادی می‌شوند. این ترکیبات باعث از بین رفتن مواد معدنی استخوان‌ها مانند منیزیم و به‌ویژه کلسیم می‌شوند. توصیه می‌کنیم حد تعادل را در مصرف گوشت قرمز رعایت کنید. بهتر است مصرف این ماده غذایی را به یک مرتبه در هفته محدود کنید. اما یادتان باشد که نباید از پروتئین محروم شوید. چون پروتئین نقش زیادی در جذب کلسیم و دیگر مواد معدنی دارد. توصیه می‌کنیم به میزان کافی پروتئین حیوانی و گیاهی (عدس، نخود، سویا) مصرف کنید. لازم است که برای داشتن اسکلتی قوی، فعال و مقاوم از توده عضلانی خوبی برخوردار باشید.

توصیه

یادتان باشد که حفظ وضعیت درست بدن باعث تسکین مفاصل می‌شود. توصیه می‌کنیم از نشستن‌ها و خوابیدن‌های طولانی مدت به حالت خمیده یا به پهلو خودداری کنید چون فشار زیادی به اسکلت وارد می‌شود. همیشه حواستان باشد که ستون فقراتتان صاف باشد.

:: Information 236
تاریخ بروزرسانی : ۳ بهمن ۱۳۹۵
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25205 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما