ازاین که به این سایت سرزدید بیسار خرسندیم، امیدوارم که لحظات خوبی را سپری کنبد، لطفا اگر درهرکجای سایت مطلبی را مطالعه میفرمایید به دور از ادب هست که از مطلب استفاده بفرمایید اما نظر ندهید، اینطور فکر نمیکنید؟ درضمن تالارگفتمان سایت هم هرروز بروز شده وسراسر مطالب جالب وجدید میباشد، منتظر حضورشما هستیم
باتشکر مدیریت سایت: مهندس امین بشارت نیا

ایمیل: shahzade242@yahoo.com

09387345716 بامادرتلگرام ودیگرشبکه های اجتماعی مکاتبه کنید:

موضوعات
:: مطالب ارسال شده : 25532 پست
:: ورودی گوگل امروز : 0 بار
:: تعداددیدگاهها : 0 نظر
:: تاریخ آخرین بروزرسانی : ۲۷/۰۵/۱۳۹۸
:: میانگین بروزرسانی ها : 0.03 دقیقه

چه غذاهایی مصرف کنیم تا عمر طولانی داشته باشیم؟

برای شما نکاتی در رابطه با چه غذاهایی مصرف کنیم تا عمر طولانی داشته باشیم؟ را در این بخشاز سایت قرار داده ایم  امیدوار هستیم این مطالب مفید واقع شده باشد.بگذارید مواد غذایی، به جای داروهای شیمیایی، شما رو درمان نموده و سلامتی شما رو حفظ کنند. هر اونچه که سر میز غذا می گذاریم، بدن ما رو تحت تأثیر قرار می دهد و این تأثیر خیلی بیشتر از اون چیزیست که فکرش رو می کنیم. در ادامه مطلب، چند نکته مهم رو که در عادت های غذایی یونیان باستان، وجود داشته است و به افزایش طول عمر، سلامتی و حتی کاهش وزن، کمک می کنند، با شما در میون می گذاریم.

همیشه غذا رو با سالاد شروع کنید

سالاد در رستوران های یونانی، قبل از غذای اصلی سرو می شود. این کار از پرخوری در زمان خوردن غذای اصلی، جلوگیری می کند. در ضمن، از سس های معمول مثل مایونز که ما مصرف می کنیم، استفاده نمی کنند. یونانیان هنوز هم مانند عصر باستان از روغن زیتون، سرکه، سبزیجات معطر، آب لیمو، نمک و عسل برای تهیه سس استفاده می کنند.

 

خودتان آشپزی کنید و غذای خانگی بخورید

در فرهنگ یونانی، آشپزی به شدت مورد احترام و توجه می باشد. آشپزی بین ما و سایر انسان ها و طبیعت، ارتباط ایجاد می کند. یونانیان از سر بی حوصلگی و اجبار آشپزی نمی کنند بلکه با شوق این کار رو انجام می دهند. در حین آشپزی، آواز بخوانید، به موسیقی گوش بدهید، حرکات موزون انجام بدهید. قرار نیست که یک انجام وظیفه طاقت فرسا رو پشت سر بگذارید و با آشپزی دست و پنجه نرم کنید. بگذارید کودک درون تون راهنمای شما باشد. سخت گیر نباشید تا آشپزی به یک تجربه شیرین تبدیل شود.

 

در حین غذا خوردن، از حواس پرتی پرهیز کنید

جواب دادن به تلفن های غیر ضروری و تماشای تلویزیون در حین غذا خوردن، بی احترامی به خودتون و اطرافیان شماست. زمان غذا خوردن باید زمانی برای تغذیه و شفابخشی روح و جسم باشد. پس در حین غذا خوردن بر روی غذا تمرکز کنید و از حواس پرتی بپرهیزید تا هم زودتر سیر شوید و هم لذت ببرید.

 

از سبزیجات معطر و سایر سبزیجات به مقدار فراوان استفاده کنید

سبزیجات، طعم غذا رو تقویت می کنند بدون اینکه باعث افزایش وزن شوند. یونانیان از سبزیجات در تهیه انواع غذاها و خوراکی ها، از چای و اسموتی و آبگوشت و دسر و سالاد گرفته تا سوپ و خوراک گوشت و ماهی و املت و خلاصه هر غذایی که فکرش رو بکنید، ستفاده می کنند.

 

مواد غذایی رو به شکل کامل و طبیعی مصرف کنید

از خوراکی هایی استفاده کنید که مربوط به همان منطقه ای که زندگی می کنید و فصل بوده و تازه هستند. مخصوصاً سعی کنید که تا جایی که می توانید به مصرف محصولات اورگانیک روی بیاورید.

 

 

ساده برگزار کنید

غذاهای فراوری شده (غذاها و خوراکی های کارخانه ای) غذای ساده به حساب نمی آیند چون کلی مراحل کارخانه ای رو طی کرده اند و دچار تغییرات اساسی و بعضاً مضر شده اند. سبد خرید خودتون رو با اینگونه غذاها و خوراکی های عجیب و غریب، پر نکنید. زیتون، زردچوبه، سبزیجات، قارچ، … اینها خوراکی های ساده ای هستند که هم خرج کمتری برای شما می تراشند و هم برای سلامتی و سایز دور کمر، مفید هستند. در آشپزی یونانی در تهیه غذاها، اغراق صورت نمی گیرد و از ترکیبات غذایی ساده و طبیعی استفاده می شود تا تعادل و هماهنگی غذا حفظ شود.

 

کمی پنیر به غذاها اضافه کنید

در تهیه بسیاری از غذاهای یونانی از پنیر استفاده می شود که هم پروتئین غذا رو افزایش می دهد و هم به دلیل مزه شوری که دارد، به غذا طعم می دهد. وجود پروتئین در پنیر باعث می شود که خاصیت سیرکنندگی داشته باشد و از پرخوری جلوگیری می کند. البته همونطور که گفته شد، می بایست تعادل رو رعایت کنید و از زیاده روی در مصرف پنیر هم پرهیز کنید.

 

غذاها رو به شکل دست پیچ درست کنید

یونانیان در دوران باستان، اکثر غذاها رو به شکل دست پیچ درست می کردند تا برای میل کردن، راحت تر باشد (در نبود چنگال و قاشق). اما امروزه هم این روش طرفداران بسیاری دارد. با این روش می توان، سبزیجات بیشتری رو وارد وعده غذایی کرد. بدین ترتیب که می توان، برنج، کینوآ، سیب زمینی، گوشت و هر ماده غذایی دیگر رو داخل برگ پهن سبزیجات (مثل کلم یا برگ مو) قرار داده و داخل اون رو هم با سبزی پر کنیم تا غذایی ارزشمند و رژیمی داشته باشیم.

 

دسر خانگی مطابق با معیارهای سلامت، تهیه کنید

منظور از دسر خانگی سالم، تهیه دسر از میوه های فصل، ماست، عسل،‌ مغزها و دارچین است. کلوچه، کیک، دونات و امثال اینها رو کنار بگذارید. در این زمینه مثل یک یونانی فکر کنید. یعنی دسر بخورید اما نه یک دسر ناسالم و چاق کننده. هر قدر که دسری که می خورید، شیرین تر باشد، احتمال اینکه پرخوری کنید و هوس خوردن شیرینی بیشتر به سر شما بزند، بیشتر می شود. پس وقت بگذارید و خودتون دسر رو تهیه کنید و در ترکیب اون از شیرینی زیاد پرهیز کنید.هر گونه کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: یکا

 

+ ۰ مخالفم – ۰

:: Information 243
تاریخ بروزرسانی : ۱۵ آذر ۱۳۹۴
راهنما : برای مشاهده راهنما اینجا را کلیک نمایید
:: QR Code
نویسنده : ( AMIN BesharatNia ) | تعداد ارسال ها ( 25435 ) | درباره نویسنده :
:: Comments


نظرات بسته شده.

برخی از برنامه های اندرویدی طراحی شده ما